6 Kasım 2010 Cumartesi

En son ne zaman gönüllü bir iş yaptınız? Ben uzun süredir yapıyorum:)


2006 yılından beri Boğaziçi mezunlarına yönelik olarak hazırlanan Boğaziçi Dergisi'nde gönüllü olarak röportajlar yapıyorum ve yazılar yazıyorum. Teknoloji ve hayatla ilgili hemen her konuda yazı yazmaya çalışıyorum. Boğaziçi Dergisi, mezunlarından oluşan bir Dergi Yazı Kurulu olan ve çok demokratik bir dergi. Yazmaya başladığım günden itibaren, hem keyifli dostlar edindim, hem de çok güzel insanların çok güzel başarı hikayelerini dinledim. Ben çok keyif aldım, her seferinde öğrendim, kendimi geliştirdim. Derginin Kasım ayı sayısında Dergi Gönüllüleri bölümünde kısa bir röportajım yayınlandı. Sivil Toplum kuruluşlarında çalışmanın ve gönüllülük esasına dayalı işler yapmanın insanı müthiş beslediğine inanıyorum, herkese tavsiye ederim! Yaptığım işle ilgili bölümde verdiğim yanıtlar konusunda yorumlarınızı bekliyorum:)

Mezun olduğunuz bölüm?
Ekonomi'98

İş hayatınızı (veya kariyerinizi) bir kaç cümle ile anlatsanız desek…
Teknoloji ve marka iletişimine 500 gr. nefes terapisi , 5 tatlı kaşığı meditasyon, 3 çay kaşığı mindful sanat ekleyelim ve bolca çırpalım. Üzerine farkındalık ve wisdom 2.0 serperek fırına verelim:) Fırından çıkınca sevgi çukulatası ve mutluluk şurubu ile süsleyelim. Afiyet olsun!

Size yaşamı keyifli kılanlar…
Latte eşliğinde yazı yazmak, yeni mekanlar ve insanlar keşfetmek,  nehir kıyısında ipodumla yürüyüş yapmak, ağaca ve kuşlara bakmak, oğlumla oyun oynamak, eşimle yemek pişirmek, insanı, sanatı ve teknoloji dünyasını keşif yolculuğumda sürekli bir öğrenci olma hali ve yeni projelerimi düşündükçe heyecanlanmak bana son zamanlarda en çok keyif veren şeyler.

Başka gönüllü işleriniz var mı?
Almanya'daki yerel dergilere yazılar yazmak, engelli çocukların ailelerine mindful olma yolunda destek olmak ve 2017 yılında 1 öğrenciye hayalleri ve girişimlerine yönelik mentorluk yapmak istiyorum.

Gönüllülük hayatınıza ne katıyor?
Enerji, arkadaşlık, paylaşmanın ve üretmenin keyfi, mutluluk..

Hangi dergileri okursunuz? 
Mindful, Newsweek, Brigitte- Almanya'da bir kadın dergisi-, Psychology Today, Fütürist, Mediacat ve işimle ilgili takip ettiğim bloglar..

En çok sevdiğiniz ders?
Nükhet Sirman'dan aldığım Sosyoloji, Mustafa Dilber'den aldığım Marketing ve Advertising, Hilmi Yavuz'dan aldığım felsefe derslerinin bende yerleri ayrı.

Hala görüştüğünüz arkadaşlarınız…
Yurttaki oda arkadaşlarım, hayatımın her döneminde büyük etkisi olan şu anki can dostlarımdan. Sürekli görüşmesem de, sosyal networkler aracılığıyla iletişimde olduğum bölüm arkadaşlarım da var tabi..

Boğaziçi’nin sizin için en özel mekanı?
İzmir sonrası İstanbul maceram Boğaziçi ile başladığı için, üniversite benim için her zaman kucak açan bir anne gibi. Hayatımdaki özel kararları, güneyden kuzeye yaptığım yürüyüşlerde ve manzarada içtiğim bir bardak çay sonrası vermeyi adet edindim. Herkese tavsiye ederim.


Neden Boğaziçi Dergisi? Özgürce yazabildiğim, muhteşem arkadaşlar edindiğim, her sayısını heyecanla okuduğum, profesyonelliğin ve dayanışmanın ön planda olduğu harika bir platform olduğu için..

Dergiyle ilgilenmeye ne vesileyle başladınız?
O kadar güzel dergi yazıları ve röportajları okuyordum ki, bu keyifli ekibin içinde yaratıcı ve alternatif yazılarla yer almak istedim. Ayrıca, soru sorabilmenin ve roportaj yapabilmenin inceliklerini keşfetmek ve başarı hikayeleri dinlemek her zaman ilgimi çekmiştir.

Derginin en çok beğendiğiniz özellikleri?
Paylaşımcı ve her tür ilgi alanına hitap eden geniş bir yelpazesi olması, yazı kurulu toplantılarında yeni dostlarla tanışmak, her sayısında kendini aşmaya çalışan bir çizgisinin olması ve ekibin motivasyonuna güç veren yayın yönetmenimiz İdil ve editörümüz Pınar..

Bugüne kadar hazırladıklarınız arasında en beğendiğiniz yazılarınız?
Müge Bayraktar -Boğaziçi'nin Sultanları, Dünya Zeka Oyunları Şampiyonası inceleme yazısı ve Esin Acıman röportajını unutamam.

Bundan sonra dergimiz için hayaliniz…
Bir teknoloji tutkunu olarak, video söyleşiler yapabildiğimiz ve aplikasyonlarla okurlarla röportaj sırasında iletişim kurabildiğimiz daha interaktif bir Boğaziçi dergisi hayal ediyorum..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder