26 Haziran 2010 Cumartesi

Online Alışveriş Daha Çok Tercih Ediliyor! 2010 tahminlerimde söylemiştim:)


2009 yılının Aralık ayında, Smart Marketing Journal'da yayınlanan, 2010 Eticaret Pazarı ve Trend Tahminleri yazımda, 2010 yılının eticaret açısından daha verimli geçeceğini belirtmiştim.

BTTurk.net'in aşağıdaki haberi, bu savımı tamamlar nitelikte veriler içeriyor. Özellikle internet kullanıcı sayısının, facebook ve sosyal medya kullanımının her geçen gün artmasının bunda etkisi büyük. Ve tabi, benim her zaman savunduğum, kadınların internet kullanımının artması ve alışveriş yapmaya başlamalarının.

Sanal ortamın sunduğu avantajlarla insanların yoğun iş temposu birleşince, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 37 artış gösteren mektupla, telefonla sipariş ve e-ticaret işlemleri 9 milyar 413 milyon TL’ye ulaştı.

Çarşıya çıkmadan evden yapılan alışveriş gün geçtikçe cazibesini arttırıyor. Sanal ortamın sunduğu avantajlarla insanların yoğun iş temposu birleşince, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 37 artış gösteren mektupla, telefonla sipariş ve e-ticaret işlemleri 9 milyar 413 milyon TL’ye ulaştı. Sadece sanal ortamdan yapılan alışveriş ise 5 ayda geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 60 arttı. Sanal ortamdan yapılan alışverişe tüketici 5.7 milyar TL ödedi.

ANKA’nın Bankalararası Kart Merkezi(BKM) verilerinden yaptığı hesaplamalara göre, tüketicinin mektup, telefon ve internet üzerinden yaptığı işlem sayısı bu yılın ilk 5 ayında geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 23 arttı. Böylece geçen yılın ilk 5 ayında 47 milyon olan işlem sayısı 57.8 milyona yükseldi. Aynı dönemde işlem tutarında ise yüzde 37’lik bir yükseliş görüldü. Geçen yılın ilk 5 ayında 6 milyar 872 bin TL olan işlem tutarı bu yıl aynı döneminde 9 milyar 413 bin TL’ye ulaştı.

Yerli ve yabancı kartların yurtiçi kullanımıyla e-ticaret bu yılın ilk 5 aylık döneminde bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 60.1 artarak 5 milyar 699 milyona çıktı. Bu dönemde e-ticaret için yerli ve yabancı kartların işlem sayısı bir önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 38.3 artarak 34 milyon 307 bin 793’e yükseldi.

Yerli banka kartlarının yurtiçi ve yurt dışı kullanımına bakıldığında geçen sene 72 milyon TL olan işlem tutarının yüzde 19 artarak 86 milyar 213 milyon TL’ye ulaştığı belirlendi.

BKM verilerinin illere göre işyeri sayıları incelendiğinde toplam 1 milyon 195 bin işyeri bulunuyor. Bunun yüzde 23.6’sının İstanbul’da, yüzde 7.3’ünün İzmir’de ve yüzde 8’inin ise Ankara’da yer aldığı belirlendi. Toplam 23 bin 452 sanal işyerinin ise yüzde 36’i İstanbul’da yüzde 6.5’inin İzmir’de ve yüzde 10.7’sinin Ankara’da olduğu belirlendi.

24 Haziran 2010 Perşembe

Eticaret: İnternette Etkin Satış Teknikleri Eğitimi'ne Etohum Girişimcisinden Müthiş Referans!


Eğitim Akademi'nin internetle ilgili eğitimlerine, bundan sonra Etohum girişimlerinden ihtiyacı olan kişiler davetlimiz olarak katılacak. Yani, para ödemeyecek. Zaten, bir internet girişimine gönül verdiği için, gönülden desteğimizi hakediyor, paraya ne gerek var dedik! Her eğitime 1 kişi maalesef, çünkü sınıflar çabucak doluyor. Burak Büyükdemir'e aracılık ettiği için sonsuz teşekkürler. Yakında güzel sürprizlerimiz olabilir, Etohumu ve bizi izlemeye devam edin:)

19 Haziran'daki Eticaret: İnternette Etkin Satış Teknikleri Eğitimi'nde, 2010 yılındaki Etohum girisimlerinden olan, Balerin.com kurucusu LUTFİ GÜNDÜZ davetlimizdi. Egitim sirasinda ve sonrasinda, cok keyif aldigini defalarca belirtmisti. Ben de, bloguma Etohum-Egitim Akademi'nin bu isbirligini duyuracagimi, bir iki cumlelik kisa bir yorum yazmasini rica ettim.

Oyle bir mail gondermis ki, cok sevindim:)
Virgülüne dokunmadan yayınlıyorum. Tesekkur ederim Lütfi ve tüm katılımcılar. Yeni başarılara imza atmanız dileğiyle...

19 Haziran Eğitim Katılımcısı Referansı
Lütfi GÜNDÜZ - Balerin.com ( 2010 Etohum 15 Girişiminden biri )


Geçtiğimiz hafta e-ticaret sektörünün deneyimli yöneticilerinden Anıl Altaş’ın BÜMED’de verdiği e-ticaret eğitimine katıldım. Alacağım eğitimin alternatif maliyeti çok yüksekti. Çünkü güneşli, güzel bir Cumartesi günü ve eşsiz boğaz manzaralı yeşillikler içindeki bir kampüste, huzur dolu bir gün geçirmek yerine, bütün bir günümü bu eğitime ayırmıştım. Acaba bildiğim şeylerden mi bahsedilecekti? Yoksa işime çok katkısı olmayacak içeriklerle mi doluydu derken Anıl Hanım'ın güler yüzlü eğitimi başladı.

İyi hazırlandığı ilk bakışta belli olan bir içerikle, e-ticaret’in tüm süreçlerini hem detaylı hem de sade bir dille dinlemeye başladık. Eğitmenin sürükleyici anlatımı ve katılımcıların paylaşımları ile günün nasıl geçtiğini anlamadık. Katılımcılar arasında henüz e ticarete başlamamışlar, e ticareti uzun yıllardan beri yapanlar, kamu kurumlarından gelmiş olanlar, uluslar arası işleri yönetenler, internet servis sağlayıcılar… gibi çok farklı kişiler olmasına rağmen herkesin aynı memnuniyetle ayrılması faydalı bir gün geçirdiğimin bir göstergesiydi. Aldığım notlara göz gezdirdiğimde de bu eğitimin bana neler kattığını daha iyi anladım. Ayrıca diğer katılımcılarla tanışma fırsatı yakalamış olmam ve çeşitli işbirlikleri konusunda konuşabilmiş olmamın çok önemli kazanımları oldu benim için…

Eğitimin bana kattıkları ile ilgili detaylardan bahsettim. Biraz da eğitimin içeriği ile ilgili detay versem daha anlaşılır olacak sanırım.

Satmak istediğimiz ürünlerin neden internette de olması gerektiği anlatıldı…
E-ticaretin alfabesi olarak bilinen temel ihtiyaçların anlaşılması ve size nasıl hizmet edeceklerinin detayları anlatıldı…
Başarılı modellerin neleri doğru yaparak sonuca ulaştıkları anlatıldı…
Dijital dünya trendleri ve faydalanma şekilleri anlatıldı…
İnternet sitesi olan katılımcıların, mevcut sitelerindeki doğrular ve yanlışlar anlatıldı, herkes bu bölüme özel ilgi gösterdi.

Anıl Hanım, bütün bu konuları işlerken, aynı zamanda aklımıza takılan veya bilmek istediğimiz konuları, bilmemiz gereken detayları hemen hızlıca katılımcılar için farklı şekillerde örneklendirerek verimliliği daha üst düzeye taşıdı.

Özetle, e-ticaret, internet üzerinden ürün veya hizmet satışı yapıyorum diyorsanız veya diyecekseniz, bir tam gün ayırarak burada anlatılanları dinlemelisiniz derim. Hem de diğer katılımcılarla kuracağınız işbirliği temasları da ekstrası..
Sevgiler

2 Temmuz'da yine Eticaret: Internette Etkin Satis Teknikleri egitimi açıyoruz. Çok az yer kaldı, acele etmenizi tavsiye ederim. Praktiker, Brisa gibi markaların yöneticileri katılımcılarımız arasında olacak. Serde pazarlamacılık olduğu için, her eğitimde yeni firma tanıtımları, eticaret-internette satışa yönelik olarak site sahiplerinin yararlanacağı hediyeler, web sitelerinin özel olarak incelenmesi bölümlerimiz var. Acele edin, derim.

22 Haziran 2010 Salı

Philips'in Sosyal Medya Atağını keyifle izliyorum!

Philips hepimizin bildiği global bir marka. Ürünlerini sadece perakende kanalında değil, aynı zamanda www.hepsiburada.com gibi eticaret siteleri aracılığı ile internet üzerinden de satmaya devam ediyor.

Hatta, internet satışına destek olmak için, Dünya Kupası'nın heyecanına katılarak, ortak güzel bir kampanyaya imza attılar, Hepsiburada.com kullanıcılarından birine Philips LCD TV hediye verdiler. Twitter üzer,ndeki duyurusu için tıklayınız.
Dijital reklamın gücünün ve bir markanın satın alması aslında en zor olan sosyal medyadaki ayak izlerinin önemini kavrayan ve bu bağlamda Bersay İletişim ile çalışan Philips Türkiye, son dönemde güzel işlere imza atıyor.

İlgimi, ilk kez, yaptıkları ilginç ama etkili viral filmle çekmeyi başardılar.

Philips GoGear Rap Battle, Viral from Kaan Pakkan on Vimeo.



Sonrasında, sosyal medyada takip edilen bloggerları, Bersay İletişim Enstitüsü'nde düzenlenen bir toplantıyla Philips Ambilight TV'lerin kuruldugu bir mekanda ve güzel ikramlar eşliğinde Dünya Kupası maçlarını izlemeye davet ettiler.

En son ilgimi çeken aktiviteleri ise, 19 Haziran'da Ortaköy House Cafe'de düzenlenen ve bayan bloggerların davetli olduğu 'Philips Saç Şekillendiricileri ' tanıtımı idi. Güzel bayanlar, Philips saç şekillendiricileri ve Instyle dergisinin kapak fotoğraflarında saç tasarımını yapan İbrahim Zengin'in dokunuşlarıyla, saçlarını ve tabi, kendilerini, yeniden keşfettiler. Lezzetli bir brunch eşliğinde, arkadaşlarıyla birlikte fotoğraflar çektirdiler, eğlenceli bir gün yaşadılar.

Bunları nereden mi biliyorum? Etkinliklere katılan kişilerin bir ksımını takip ediyorum da ondan! Demek ki, ihtiyaca yanıt veren bloggerlar etkinliklere çağrılmiş, davetli listeleri özenle seçilmiş. Hatta, bir çok kişi, Philips çalışanlarının samimiyeti ve ev sahipliğinden hayranlıkla bahsetmiş.

Tebrikler Philips Türkiye Tüketici Ürünleri! Bir çok rakibinizin henüz elini taşın altına dahi sokmadığı bir ortamda, cesur ve başarılı işler yaptığınız, Bersay İletişim'deki harika ekiple çok güzel başarılara imza attığınız için... Devamının geleceğinden eminim, Philips, Global tarafta da parmak ısırtan işler yapıyor. 'Rooster Wake Up Light' viralini seyretmediyseniz, kesinlikle izleyin.

2 Temmuz Eticaret Eğitimi'nde Sunumax'tan müthiş bir hediye Kazanma Şansınız var!

Eticaret Eğitimlerimiz son hızıyla devam ediyor. 2 Temmuz Cuma günü Boğaziçi Mezunlar Derneği'nde vereceğim eğitimde, bir katılımcı, SUNUMAX'tan film ve prodüksiyon dahil olmak üzere 30 sn.lik bir tanıtım filmi kazanacak. Hem de 1.450 TL değerinde!


Eticaret sitesinin ana mesajına, dönemsel pazarlama kampanyalarına, alışveriş sepeti adımları veya müşteri ilişkileri gibi kullanıcıya anlatmak istenilen önemli bir çok ihtiyaca cevap verebilen Sunumax uygulamasının fikir babası ve şirketin kurucusu Sadık Kocabaşa da aynı gün misafirimiz olacak. Eticaret ve Sunumax'la ilgili deneyimlerini tüm katılımcılarla paylaşacak.

Eticaret ve internette satışa yönelik, düşündüğümüz, bilgilendiğimiz ve ürettiğimiz bir gün olacağı kesin. Sadık'a, cömert hediyesi ve eğitime katılımı için, şimdiden çok teşekkürler. Gelecek haftayı iple çekiyorum, ve tabi, Sadık'ın Afrika maceralarını dinlemeyi:)

Bu arada, kısa bir notu paylaşmak istiyorum. 19 Haziran Eticaret Eğitimi'nde, 6 aylık 5.000 TL değerindeki İletken Tavsiye Sistemleri'ni kazanan Zorlu Tekstil Grubu'ndan Taç Yöneticileri, İletken ekibiyle bir an önce tanışmak istediler ve ilk Bulusma 24 Haziran Persembe günü. Verimli bir çalışmanın ilk adımlarını atacaklarına eminim! Böyle bir stratejik işbirliğinde payım olduğu için çok mutluyum.

Eğer, ürünlerinizin Eticaret ve internette satışa uygun olduğunu düşünüyorsanız, lütfen benimle iletişime geçin, eğitim katılımcılarımızla sizi tanıştıralım. Hatta, ürünlerinizi denemeleri için onlara standart paketler sunalım. Eticaret- internet üzerinden satış pazarının bu işbirliklerle daha da gelişeceği inancındayım.

21 Haziran 2010 Pazartesi

Boğaziçi Üniversitesi 13. Brandmarker Kongresi'nde, değişen Tüketici Trendleri ve Interaktif Tüketici Pazarlaması konuştuk!


Boğaziçi Üniversitesi İşletme ve Ekonomi Kulübü'nün geleneksel olarak düzenlediği 13. Brandmarker Uluslararası Pazarlama İletişimi Kongresi bu yıl 21-25 Haziran tarihleri arasında düzenleniyor. İlk günün konu başlığı, 'Değişen Tüketici Trendleri ve Tüketici Pazarlaması' idi.

Sıcak bir Haziran gününde, Boğaziçi çimenlerinde yayılmak yerine, pazarlama dinlemeyi tercih eden pırıl pırıl Brandmarker katılımcıları, ilk bölümde Tüketici Pazarlaması üzerine benim yaptığım giriş sunumunu dinlediler. Mystarbuksidea ve Threadless gibi iş modelleri oldukça ilgilerini çekti. Aralarında sosyal medyayla ilgilenen ve yakında Rabarba'da çalışmaya başlayacak zehir gibi gençler de vardı. Aralarda, sorularıyla beni oldukça terlettiklerini söyleyebilirim.



İkinci bölümde, Eğitim Akademi firmasının kurucusu Serap Gökmen ile beraber, satış-pazarlamaya yönelik eğlenceli bir iletişim oyunu oynattık. Herkes çok eğlendi, biz de okulumuzla ve yaptığı başarılı organizasyonlarla gurur duyduk. BÜİK yöneticileri ve gönüllü çalışanlara sonsuz teşekkürler, bizi çok güzel ağırladılar.

Çalışkan, yaratıcı, eğitime ve öğrenmeye açık yeni jenerasyon sayesinde enerjimiz tavan yaptı! Eğitimci ve danışman olduğuma bir kez daha sevindim.